dc.description.abstract |
ىجفت ىحه الج ا رسة إلى التعخف عمى دور عشاصخ السديج التخويجي في تػجيو خخيجي الجامعات نحػThis study aimed to identify the role of promotional mix elements in guiding university graduates towards entrepreneurship. The study employed a descriptive method, and to achieve its objectives, a questionnaire was designed and developed for data collection from the sample members, with 140 items being used. For data analysis, the Statistical Package for the Social Sciences (SPSS) program was utilized.
The study addressed the promotional mix elements in terms of their impact on guiding university graduates, where personal selling was found to be the most influential element in steering university graduates towards entrepreneurship
السقاولاتية، واعتسجت الج ا رسة عمى السشيج الػصفي، و لتحقيق أىجاف ىحه الج ا رسة تع ترسيع وتصػيخ استبيان
لغخض جسع البيانات مغ أف ا خد العيشة، حيث تع اعتساد 140 مفخدة، ومغ أجل تحميل البيانات تع استخجام بخنامج
الخزم الإحرائية لمعمػم الإجتساعية ) Spss .)
تشاولت الج ا رسة عشاصخ السديج التخويجي مغ حيث تأثيخىا عمى تػجيو خخيجي الجامعات، حيث كان البيع
الذخري العشرخ الأكثخ تأثي ا خ عمى تػجيو خخيجي الجامعات نحػ السقاولاتية |
EN_en |