DSpace Repository

دور عناصر المزيج في توجيه خريجي الجامعات نحو المقاولاتية

Show simple item record

dc.contributor.author فاطمة الزهرة, حشاني
dc.date.accessioned 2025-02-04T10:08:17Z
dc.date.available 2025-02-04T10:08:17Z
dc.date.issued 2024-06-11
dc.identifier.uri https://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/9160
dc.description.abstract ىجفت ىحه الج ا رسة إلى التعخف عمى دور عشاصخ السديج التخويجي في تػجيو خخيجي الجامعات نحػThis study aimed to identify the role of promotional mix elements in guiding university graduates towards entrepreneurship. The study employed a descriptive method, and to achieve its objectives, a questionnaire was designed and developed for data collection from the sample members, with 140 items being used. For data analysis, the Statistical Package for the Social Sciences (SPSS) program was utilized. The study addressed the promotional mix elements in terms of their impact on guiding university graduates, where personal selling was found to be the most influential element in steering university graduates towards entrepreneurship السقاولاتية، واعتسجت الج ا رسة عمى السشيج الػصفي، و لتحقيق أىجاف ىحه الج ا رسة تع ترسيع وتصػيخ استبيان لغخض جسع البيانات مغ أف ا خد العيشة، حيث تع اعتساد 140 مفخدة، ومغ أجل تحميل البيانات تع استخجام بخنامج الخزم الإحرائية لمعمػم الإجتساعية ) Spss .) تشاولت الج ا رسة عشاصخ السديج التخويجي مغ حيث تأثيخىا عمى تػجيو خخيجي الجامعات، حيث كان البيع الذخري العشرخ الأكثخ تأثي ا خ عمى تػجيو خخيجي الجامعات نحػ السقاولاتية EN_en
dc.publisher كلية العلوم الإقتصادية ،التجارية وعلوم التسيير / جامعة غرداية EN_en
dc.subject ترويج EN_en
dc.subject مزيج الترويجي EN_en
dc.subject مقاولاتية EN_en
dc.subject فكر المقاولاتي EN_en
dc.title دور عناصر المزيج في توجيه خريجي الجامعات نحو المقاولاتية EN_en
dc.type Video EN_en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account