Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/10202
Title: وكالة غرداية AGB دور التسويق الرقمي في تحسين جودة الخدمات المصرفية دراسة حالة بنك الخليج الجزائر
Authors: مصطفى, لولو
Keywords: تسويق رقمي
جودة الخدمة المصرفية
Issue Date: 6-يون-2025
Publisher: جامعة غرداية - كلية العلوم الإقتصادية التجارية وعلوم التسيير
Abstract: تهدف الد ا رس ة الى التعرف على دور التسويق الرقمي في تحسين جودة الخدمات المصرفية حيث تم التطرق في الفصل النظري الى المفاهيم الخاصة بالتسويق الرقمي وجودة الخدمة المصرفية ومن ثم د ا رسة العلاقة بينهما و بالإعتماد على المنهج الوصفي التحليلي تم اد ا رج دارسة حالة تخص بنك الخليج الج ا زئر -وكالة غرداية -لقياس دور التسويق الرقمي في تحسين جودة الخدمات المصرفية حيث تم توزيع استبيان الكتروني على عينة عشوائية من عملاء البنك والمقدرة ب 46 عميل ثم تم تفريغ البيانات ومعالجتها بواسطة التحليل الاحصائي 27SPSS وتم التوصل إلى وجود علاقة ارتباطي ة قوية بين التسويق الرقمي و جودة الخدمات المصرفية حيث يسهم بشكل فعال في تحسين تجربة العميل. كما ومع ذلك، لم يظهر بعد الأمان تأث ا ر مباش ا ر بهذه الاست ا رتيجيات، باعتباره عنص ا ر تقنيا مستقلا وأوصت الد ا رسة بتخصيص الحملات التسويقية وفق احتياجات العملاء، تعزيز سرعة الإستجابة لخدمة العميل، وتدريب الكوادر البشرية لضمان تكامل الأداء الرقمي مع التوجهات التسويقي ة .The study aims to identify t he role of digital marketing in improving the quality of banking services. The theoretical chapter addresses the concepts of digital marketing and banking service quality, then showing the relationship between them. Using a descriptive and analytical approach, a case study was included regarding Gulf Bank Algeria - Ghardaia Agency - to measure the role of digital marketing in improving the quality of banking services. An electronic questionnaire was distributed to a random sample of 46 bank customers. The data was then analyzed and processed using SPSS statistical analysis. A strong correlation was found between digital marketing and the quality of banking services, as it effectively contributes to improving the customer experience. However, security, as an independent technical component, has not yet been directly impacted by these strategies. The study recommended tailoring marketing campaigns to customer needs, enhancing customer service response times, and training human resources to ensure the integration of digital performance with marketing approaches
URI: https://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/10202
Appears in Collections:Mémoires de Master Economie



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.