Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/2612
Title: فاعلية التسويق الإلكتروني في المؤسسات الصغيرة و المتوسطة - دراسة ميدانية بالمنطقة الصناعية بغرداية
Authors: الطيب, بن بادة
Keywords: الانترنت
التسويق الالكتروني
تكنولوجيا المعلومات
تكنولوجيا المعلومات والاتصال
المؤسسات الصغيرة والمتوسطة
Issue Date: 16-Sep-2019
Publisher: جامعة غرداية / كلية العلوم الإقتصادية ، التجارية وعلوم التسيير
Abstract: هدف هذا البحث إىل دراسة فعالية التسويق الالكتروني في المؤسسات الصغرية و المتوسطة ، حيث تم تسليط الضوء على مفهوم التسويق الالكاروني وأهم و مجالات استخدامه في المؤسسات الصغرية واملتوسطة، في حين تضمن الفصل التطبيقي دراسة مدى تأثري التسويق الالكتروني على النشاط التسويقي لعيينة من املؤسسات الصغرية و املتوسطة الناشطة يف املنطقة الصناعية لوالية غرداية. و لبلوغ هذا الهدف تم استخدام املنهج الاحصائي و التحليلي حبيث أخذت الدراسة على شكل استبيان تم توزيعه على مدراء املؤسسات المبحوثة و على أفراد العينة البحثية he purpose of this study is to study the effectiveness of e-marketing in small and medium enterprises, where we highlight the concept of e-marketing and its main characteristics and areas of use in small and medium enterprises. The applied chapter includes a study of the impact of e-marketing on marketing activity on small and medium enterprises Activist in the industrial area of Ghardaïa state. To achieve this goal, a qualitative and quantitative research methodology was used through the collection of qualitative data through interviews with the managers of the research institutions. The quantitative data was distributed to the members of the research sample
URI: https://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/2612
Appears in Collections:Mémoires de Master Economie

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
388.04.775.pdf2.78 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.