Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/9538
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | سكينة, بودية | - |
dc.date.accessioned | 2025-06-29T10:20:38Z | - |
dc.date.available | 2025-06-29T10:20:38Z | - |
dc.date.issued | 2024 | - |
dc.identifier.uri | https://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/9538 | - |
dc.description.abstract | تناولت هذه الدراسة نمطا جديدا من الخطاب،هو الخطاب الاستفراقي،وهو عبارة عن نوعمن السردالذي يرصد الواقع الإفريقي في السابق والحاضر، ويسجل معاناة الإنسان الإفريقي. سعتهذه الدراسة إلى الكشف عن أهم مظاهر خطاب الاستفراق في رواية الزنجية،إذ قامت "عائشة بنور" بتسليط الضوء على واقع الزنوج في ظل المعاناة، كما رصدتبعض الأنساق الثقافية فيها كالعنف والعنصرية،التي تجلت على مستوى مكونات السرد والمضامين التي احتواها المتن الروائي. Abstract: This study dealt with a new type of discourse,which is the diasporicdiscourse, which is a type offrom the narrative that monitors the African reality in the past and present, and records the suffering of the Africanperson. This study sought to reveal the most important aspects of the discourse ofAfricaniztionin the Negro novel, as "Aisha Bounour"shed light on the reality of Negroes in the shadow of suffering, and also monitored some cultural patterns in it, such as violence and racism, which were manifested at the level of the components of the narrative and the contents contained in the novel text. | EN_en |
dc.language.iso | other | EN_en |
dc.publisher | جامعة غرداية | EN_en |
dc.subject | الأنساق الثقافية | EN_en |
dc.subject | الزنجية | EN_en |
dc.subject | الاستفراق | EN_en |
dc.subject | مكونات السرد | EN_en |
dc.title | تمظهرات خطاب الاستفراق في رواية "الزنجية" لعائشة بنور | EN_en |
dc.type | Thesis | EN_en |
Appears in Collections: | Mémoires de Master |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
تمظهرات خطاب الاستفراق في رواية.pdf | 2.9 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.