Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/6988
Title: دور الاتصال الداخلي في تحسين جودة الخدمة الفندقية دراسة حالة مؤسسة التسيير السياحي بولاية غرداية
Authors: ربحة, بن أوذينة
Keywords: الاتصال الداخلي
الخدمة الفندقية
الدور.
Issue Date: 2023
Publisher: جامعة غرداية
Abstract: يقف البحث على دراسة دور الاتصال الداخلي في تحسين جودة الخدمة الفندقية دراسة حالة مؤسسة التسيير السياحي بغرداية. استخدمنا في دراستنا اداة للبحث وهو الاستبيان حيث قمنا بتوزيع استمارات الاستبيان على المبحوثين أخذنا عينة عشوائية بسيطة من مجتمع البحث وقد تبين من خلال نتائج الدراسة: أثبتت الدراسة أن كل انواع الاتصال الداخلي تتوفر في المؤسسة محل الدراسة حيث أن الاتصال الداخلي الرسمي وغير الرسمي يجري في كل الاتجاهات بمؤسسة التسيير السياحي بغرداية، أظهرت الدراسة أن كل المبحوثين يستخدمون كل وسائل الاتصال المتاحة في مؤسسة محل الدراسةThe research focuses on the study of the role of internal communication in improving the quality of hotel service, a case study of the Tourist Management Corporation in Ghardaia. In our study, they used a tool for research, which is the questionnaire, where we distributed the investments of the questionnaire to the respondents, choosing a simple random sample from the research community. It was shown through the results of the study: The study confirmed that all types of internal communication are available in the institution under study, as formal and informal internal communication takes place in all directions in the Ghardaia Tourist Management Corporation. The study showed that all respondents use all means of communication available in the institution under study, THROUGH WHICH IT HELPS IMPROVE THE QUALITY OF HOTEL SERVICE.
URI: https://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/6988
Appears in Collections:Mémoires de Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
070.04.184.pdf4.3 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.