DSpace Repository

قياس مدى فاعلية خدمة التعليم الهجين في تحسين مستوى التحصيل المعرفي

Show simple item record

dc.contributor.author نوال, صديقي
dc.date.accessioned 2022-09-26T07:42:56Z
dc.date.available 2022-09-26T07:42:56Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.uri https://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/1392
dc.description.abstract هدفت الدراسة الحالية إلى قياس مدى فاعلية خدمة التعليم الهجين في تحسين مستوى التحصيل المعرفي ، من وجهة نظر طلبة جامعة غرداية ، فتطبيق التعليم الهجين بالجامعات أصبح ضروريا في ظل الأزمة العالمية ( جائحة كورونا واشتراط إجراءات التباعد الجسدي في التعليم. و انتهجت الدراسة المنهج الوصفي حيث يساعدنا على جمع البيانات، والمعلومات الكافية والدقيقة عن هذا الموضوع . ولجمع البيانات تم تطوير استبيان إلكتروني إلى طلبة جامعة غرداية وكانت عينة الاستبيانممثلة في 160 طالب . مستعملين في ذلك البرنامج الإحصائي 22SPSS ، و تم التأكد من صدق وثبات الاستبيان بنسبة 0.891 لمقياس التعليم الهجين و0.870 لمقياس التحصيل الدراسي وتعبر النتائج على مستوى ممتاز من الثقة والثبات، وهذا يعني أن هناك استقرار بدرجة عالية في نتائج الاستبيان،حيثأنالتعليمالهجينأصبحضروريافيظلجائحةكوروناوالتعليمالإلكترونيساعدةعلىمباشرةالدراسةخلالأزمةكوفيد19 ،وإمكانيةالدراسةبواسطةعدةأدواتدونإجباريةحظورالطالبإلىالجامعةمنأجلسلامةالجميع The current study aimed to measure the effectiveness of the hybrid education service in improving the level of cognitive achievement, from the point of view of the students of the University of Ghardaia, as the application of hybrid education in universities has become necessary in light of the global crisis (the Corona pandemic and the requirement of physical distancing measures in education. The study followed the descriptive approach where it helps us To collect data, and sufficient and accurate information on this subject, and to collect data, an electronic questionnaire was developed for the students of the University of Ghardaia, the sample of the questionnaire was represented by 160 students. Using the 22SPSS statistical program, the validity and reliability of the questionnaire were confirmed by 0.891 for the hybrid education scale and 0.870 for the academic achievement scale. As hybrid education has become necessary in light of the Corona pandemic, e-learning has helped to start studying during the Covid 19 crisis, and the possibility of studying using several tools without forcing the student to attend the university for the safety of all EN_en
dc.publisher جامعة غرداية EN_en
dc.subject جائحة كورونا EN_en
dc.subject التعليم الهجين EN_en
dc.subject التحصيل المعرفي EN_en
dc.title قياس مدى فاعلية خدمة التعليم الهجين في تحسين مستوى التحصيل المعرفي EN_en
dc.type Thesis EN_en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account