المستودع الرقمي في جامعة غرداية

دور القيم الدينية الإسلامية في التأثير على قرار الشراء لدى النساء دراسة ميدانية: "عينة من مستهلكي مستحضرات التجميل

عرض سجل المادة البسيط

dc.contributor.author زهرة, ظاهر
dc.date.accessioned 2022-11-21T09:09:27Z
dc.date.available 2022-11-21T09:09:27Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.uri https://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/3449
dc.description.abstract إن هذه الدراسة لخصت إلى معرفة دور القيم الدينية وتأثيرها علر قرار الشراء لذى النساء نحو مستحضرات التجميل فقد اتبعنا في هذه الدراسة المنهج الوصفي التحليلي الذي يعتنمد على دراسة الظاهرة واعتمدنا على المسح الميداني للحصول على بيانات من مصادرها الاولية من خلال الاعتماد على استبيان لمعالجة البيانات وتحليلها احصائيا وذلك لاختيار الفرضيات قصد الوصول الي استنتاجات باستخدام التحليل الاخصائي vertion spss وقد توصلنا الي مجموعة من النتائج من اهمها كانت نتائج لعنصر التظافة على القرار الشؤائي نحو النتجات التجميل كان هناك تاثي متوسط ولعنصر العلم على القرار الشرائي نحو منتجات التجميل تاثير مرتفع في حين نجد عنصر عدم الاسراف على القرار الشرائي نحو منتجات التجميل كان تاثي متوسط وفي الاخير عنصر الطاعة على القرار الشرائي نحو منتجات التجميل كان تاثير مرتفع The aim of this study is to find out the role of religious values and their impact on the purchasing decision for women about cosmetics any knowledge of the impact on the purchase decision of religious values and the commitment of the consumers of the latter We have adopted in this study descriptive analytical method which is based on the study of the phenomenon and we relied on field surveys to obtain data from major sources by relying on the questionnaire for data processing and statistical analysis, in order to test hypotheses in order to reach the conclusions by using statistical analysis. (SPSS ( Has been used many statistical methods, Kalmtost arithmetic standard deviation, was Alpha Account Cronbach to see the stability of the paragraphs of the questionnaire, and the Pearson correlation coefficient to measure the sincerity vertebrae and measure the strength of the link, To achieve the objectives of the study, and after a process of analysis of the study data and hypotheses study found a set of results was the most important: The results of the study, the element of cleanliness on the resolution SPV towards cosmetic products there was the impact of the average, but an element of science to decision SPV about beauty high impact products, while we find that the element of extravagance on the 8 resolution SPV towards cosmetic products was the impact of the average presence of a statistically significantrelationship ( 0169) which is greater than the significance level α = 0.05 which proves the lack of relationship and therefore lack of sincerity of the premise, and the element of humility on the decision about purchasing cosmetic products had the effect of average, In Alojeranasr obedience to the decision about purchasing cosmetic products was highimpact EN_en
dc.publisher جامعة غرداية/كلية العلوم الإقتصادية ، التجارية وعلوم التسيير EN_en
dc.subject القيم الدينية EN_en
dc.subject مستحضرات التجميل EN_en
dc.subject قرار الشراء EN_en
dc.title دور القيم الدينية الإسلامية في التأثير على قرار الشراء لدى النساء دراسة ميدانية: "عينة من مستهلكي مستحضرات التجميل EN_en
dc.type Thesis EN_en


الملفات في هذه المادة

هذه المادة تظهر في الحاويات التالية

عرض سجل المادة البسيط

بحث دي سبيس


بحث متقدم

استعرض

حسابي