DSpace Repository

BNA – فعالیة تسویق المنتج البنكي في تحسین أداء البنوك التجاریة دراسة حالة البنك الوطني الجزائري

Show simple item record

dc.contributor.author هند, دحه
dc.date.accessioned 2022-12-18T08:52:11Z
dc.date.available 2022-12-18T08:52:11Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.uri https://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/4568
dc.description.abstract في البنوك التجاریة، یعتبر تسویق المنتجات أمر ضروریًا للتوسع، حیث یؤثر على أداء البنك ویعزز المكاسب خاصة في المجال الاقتصادي الذي یتمتع بمنافسة قویة ویهدف إلى كسب رضا العملاء، كما یلعب دو ا ر كبی ا ر في تحسین الأداء البنكي. أما في الجزء التطبیقي للد ا رسة، فقمنا بقیاس وتحلیل تأثیر تسویق المنتجات البنكیة و دورها في تحسین أداء البنك الوطني الج ا زئري. وجدنا من خلال د ا رستنا أن هناك دو اً ر إیجابیًا لتسویق منتجات البنوك في التأثیر على أداء البنك. In commercial banks, product marketing is essential for expansion, as it affects the bank’s performance and enhances gains, especially in the economic field that enjoys strong competition and aims to gain customer satisfaction, and it also plays a major role in improving banking performance. In the implementation part of the study, we measured and analyzed the impact of marketing banking products and their role in improving the performance of the Algerian National Bank. We found through our study that there is a positive role of banking products marketing in influencing the bank's performance. EN_en
dc.publisher جامعة غرداية/كلية العلوم الإقتصادية ، التجارية وعلوم التسيير EN_en
dc.subject تسویق المنتج البنكي EN_en
dc.subject الأداء البنكي EN_en
dc.subject المزیج التسویقي EN_en
dc.subject المنتج البنكي EN_en
dc.title BNA – فعالیة تسویق المنتج البنكي في تحسین أداء البنوك التجاریة دراسة حالة البنك الوطني الجزائري EN_en
dc.type Thesis EN_en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account