DSpace Repository

دور الرعاية الرياضية في تحسين الصورة الذهنية للمؤسسة دراسة ميدانية بمؤسسة موبيليس فرع غرداية

Show simple item record

dc.contributor.author محمد فتح الدين, مقدود
dc.date.accessioned 2023-01-08T09:37:32Z
dc.date.available 2023-01-08T09:37:32Z
dc.date.issued 2020-11-08
dc.identifier.uri https://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/5146
dc.description.abstract تعد الرعاية الرياضية بوابة اقتصادية للمؤسسات التجارية لجني المال والإستثمار الناجح، فالرعاية الرياضية في جوهرها هي دعم اقتصادي للمجال الرياضي، توضع العلامة التجارية للمؤسسة الراعية على قمصان الفرق الرياضية أو في مكان إقامة الحدث الرياضي، من أجل كسب تعاطف الجمهور الرياضي نحو علامتها وزيادة مبيعاتها على المدى المتوسط أو القصير، وعوائد رمزية أخرى تتمثل في زيادة شهرتها وتحسين لصورتها أمام الجماهير والتعريف بمنتجاتها أو علاماتها التجارية، لأن ليس هناك طبقة مستهدفة في عالم التسويق والترويج أفضل من المجال الرياضي الذي يمتاز بثقل جماهيري وملايين العشاق. تطرقنا في هذه الدراسة إلى تبين الإسهام الكبير الذي يمكن أن تقدمه الرعاية الرياضية في تحسين الصورة الذهنية لمؤسسة موبليس لدى زبائنها وتغير اتجاهاتهم نحو منتجاتها،وخلق رابط عاطفي اتجاه المؤسسة الرعايةSports sponsorship is an economic gateway for commercial enterprises to make money and successful investment. Sports sponsorship is, in essence, an economic support for the sports field. The brand of the sponsoring institution is placed on the jerseys of sports teams or at the venue of the sports event, in order to gain the sympathy of the sports audience towards its brand and increase its sales in the long run. Medium or short, and other symbolic returns represented in increasing its popularity and improving its image in front of the masses and introducing its products or brands, because there is no better target class in the world of marketing and promotion than the sports field, which has mass mass and millions of lovers. In this study, we touched on showing the great contribution that sports sponsorship can make in improving the mental image of the Mobilis Corporation among its customers, changing their attitudes towards its products, and creating an emotional bond towards the sponsorship organization. EN_en
dc.publisher جامعة غرداية/كلية العلوم الإقتصادية ، التجارية وعلوم التسيير EN_en
dc.subject صورة ذهنية EN_en
dc.subject مؤسسة EN_en
dc.subject رياضة EN_en
dc.title دور الرعاية الرياضية في تحسين الصورة الذهنية للمؤسسة دراسة ميدانية بمؤسسة موبيليس فرع غرداية EN_en
dc.type Thesis EN_en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account