DSpace Repository

بغرداية خلال فترة الدراسة 2017-2018 comaverدور التسويق الدولي في تحسين مبيعات المؤسسة الإقتصادية دراسة حالة مؤسسة الزجاج

Show simple item record

dc.contributor.author مليكة, هرويني
dc.date.accessioned 2022-11-17T12:08:03Z
dc.date.available 2022-11-17T12:08:03Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.uri https://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/3322
dc.description.abstract تهدف من خلال دراستنا هذهابراز اهمية ودور التسويق الدولي في تحسين مبيعات املؤسسة االقتصادية ،ففي الجانب النظري حاولنا الاحاطة أبأهم المقتضيات النظرية ذات الصلة بموضوع التسويق الدولي و إدارة المبيعات وحاولنا الإشارة إالى العلاقة بينهما. وحاولنا مراجعة أهم الدراسات السابقة اليت هلا صلة مباشرة ابلدراسة من خالل التطرق إىل املنهجية واألدوات اليت مت استخدامها يف هذه الدراسات ليتم اإلشارة إىل أوجه الشبه واالختالف بينهما وبني دراسيت احلالية . أما يف اجلانب التطبيقي تضمن إسقاط للجانب النظري على مستوى املؤسسة الفنية للزجاج comaver، و لقد كانت االشكالية الرئيسية تتمثل يف كيف ميكن للتسويق الدويل أن يساهم يف حتسني مبيعات املؤسسة ؟ ولقد اعتمدت لإلجابة عن االشكالية على جمموعة من مصادر املعلومات الثانوية ولقد كان ذلك يف اجلانب النظري ، أما يف اجلانب التطبيقي مت االعتماد على املالحظة ، حتليل واثئق املؤسسة و استمارة املقابلة ،و أهم ما مت التوصل إليه من نتائج هو أن فلسفة التسويق تساهم يف حتسني قيمة املبيعات ، ولقد إتضح ذلك من خالل حتليل قيمة مبيعات املؤسسة حمليا ودوليا خالل سداسيات عام 7107 ، فاملؤسسة تطبق فلسفة بيعية على املستوى احمللي إذ بلغت نسبة املبيعات 72 ، %أما على املستوى الدويل هلا توجهات حنو الفلسفة التسويقية ولقد ملسنا ذلك من خالل بعض املمارسات التسويقية هلا منها تصميم املنتج ، التسعري ،التوزيع والرتويج على املستوى الدويل إذ بلغت نسبة املبيعات الدولية خالل عام 7107 نسبة 77.% فمن بني التوصيات التي نقرتحها هي ضرورة تبين فلسفة التسويق على املستوى احمللي والدويل لكسب مكانة رائدة يف السوق الدولية تحسين قيمة مبيعات المؤسسة n this study, we aim to highlight the importance and role of international marketing in improving the sales of the economic institution. In theory, we tried to grasp the most important theoretical requirements related to international marketing, sales management and reference to the relationship between them. We tried to review the most important previous studies that are directly related to the study by addressing the methodology and tools used in these studies to refer to the similarities and differences between them and my current study. On the practical side, it included dropping the theoretical aspect of the comaver technical institution. The main problem was how can international marketing contribute to improving the organization's sales? It was based on the observation, the analysis of the institution's documents and the interview form. The most important results were that the philosophy of marketing contributes to the improvement of the value of the information. This is reflected in the analysis of the value of the sales of the institution locally and internationally during the 2017 hexadecia. The institution applies a sales philosophy at the local level, with a sales rate of 28%. At the international level there are orientations towards marketing philosophy. Design ones Product, pricing, distribution and promotion at the international level, with international sales in 2017 reaching 72%. One of the recommendations we propose is the need to adopt a marketing philosophy at the local and international level to gain a leading position in the international market and improve the value of sales . Keywords: sales, international marketing, export, internal environment, external environment, marketing mix EN_en
dc.publisher جامعة غرداية / كلية العلوم الإقتصادية ، التجارية وعلوم التسيير EN_en
dc.subject تسويق الدولي EN_en
dc.subject مزيج التسويقي EN_en
dc.subject مبعات EN_en
dc.title بغرداية خلال فترة الدراسة 2017-2018 comaverدور التسويق الدولي في تحسين مبيعات المؤسسة الإقتصادية دراسة حالة مؤسسة الزجاج EN_en
dc.type Thesis EN_en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account