DSpace Repository

تقييم جودة الخدمات التعليمية لجامعة غرداية دراسة ميدانية لكلية العلوم الاقتصادية، التجارية وعلوم التسيير

Show simple item record

dc.contributor.author مروى, ريغي
dc.date.accessioned 2022-12-19T08:49:03Z
dc.date.available 2022-12-19T08:49:03Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.uri https://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/4647
dc.description.abstract هدفت هذه الدراسة الى تقييم جودة الخدمات التعليمية بكلية العلوم الاقتصادية، التجارية وعلوم التسيير لجامعة غرداية من وجهة نظر الطلبة ولتحقيق أهداف الدراسة استخدمنا المنهج الوصفي والتحليلي، اعتمدنا على مقياس الأداء ServPerf ، تم تصميم استبانة إلكترونية كأداة لجمع بيانات هذه الدراسة، وزعت على طلبة كلية العلوم الاقتصادية، التجارية وعلوم التسيير بجامعة غرداية، تم اختيارهم بطريقة العينة العشوائية، حيث بلغ عددهم 457 طالبا وطالبة، من أجل تحليل بيانات الدراسة تم استخدام برنامج الرزم الإحصائية للعلوم الاجتماعية SPSS V:26 ، وقد توصلت الدراسة الى مجموعة من النتائج أهمها: تقييم جودة الخدمة التعليمية المقدمة من طرف كلية العلوم الاقتصادية، التجارية وعلوم التسيير هو إيجاب بدرجة متوسطة - من وجهة نظر الطلبة لا توجد فروق ذات دلالة احصائية في آراء المستجوبين نحو تقييم الخدمات التعليمية بكلية العلوم الاقتصادية، التجارية - وعلوم التسيير تعزى إلى المتغيرات الديمغرافية )الجنس، المستوى التعليميThis study aimed to assess the quality of educational services at the Faculty of Economic, Commercial and Management Sciences of the University of Ghardaia from the students' point of view To achieve the objectives of the study, we used the descriptive and analytical approach. We relied on the ServPerf performance measure. An electronic questionnaire was designed as a tool to collect data for this study, and it was distributed to students of the Faculty of Economic, Commercial and Management Sciences at the University of Ghardaia, who were chosen by the random sample method, where their number reached 457 students. In order to analyze the study data, SPSS V: 26 was used, and the study reached a set of results, the most important of which are: -The evaluation of the quality of the educational service provided by the College of Economic, Commercial and Management Sciences is moderately positive from the students' point of view -There are no statistically significant differences in the opinions of the respondents towards the evaluation of educational services in the Faculty of Economic, Commercial and Management Sciences due to demographic variables (gender, educational level)( EN_en
dc.publisher جامعة غرداية/كلية العلوم الإقتصادية ، التجارية وعلوم التسيير EN_en
dc.subject جودة الخدمات EN_en
dc.subject جودة الخدمات التعليمة EN_en
dc.title تقييم جودة الخدمات التعليمية لجامعة غرداية دراسة ميدانية لكلية العلوم الاقتصادية، التجارية وعلوم التسيير EN_en
dc.type Thesis EN_en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account