Abstract:
هدف هذا البحث إىل دراسة فعالية التسويق الالكتروني في المؤسسات الصغرية و المتوسطة ، حيث تم تسليط
الضوء على مفهوم التسويق الالكاروني وأهم و مجالات استخدامه في المؤسسات الصغرية واملتوسطة، في حين تضمن
الفصل التطبيقي دراسة مدى تأثري التسويق الالكتروني على النشاط التسويقي لعيينة من املؤسسات الصغرية
و املتوسطة الناشطة يف املنطقة الصناعية لوالية غرداية.
و لبلوغ هذا الهدف تم استخدام املنهج الاحصائي و التحليلي حبيث أخذت الدراسة على شكل استبيان تم
توزيعه على مدراء املؤسسات المبحوثة و على أفراد العينة البحثية
he purpose of this study is to study the effectiveness of e-marketing in
small and medium enterprises, where we highlight the concept of e-marketing
and its main characteristics and areas of use in small and medium enterprises.
The applied chapter includes a study of the impact of e-marketing on marketing
activity on small and medium enterprises Activist in the industrial area of
Ghardaïa state.
To achieve this goal, a qualitative and quantitative research methodology
was used through the collection of qualitative data through interviews with the
managers of the research institutions. The quantitative data was distributed to
the members of the research sample